وبلاگ وبلاگ .

وبلاگ

معرفي انواع و نكات مهم پشه بند كودك

با نزديك شدن به فصل بهار و تابستان، دماي هوا روز به روز مطلوب تر مي شود. و شرايط را براي زندگي ايده آل حشرات فراهم مي سازد. در نتيجه به طور روزانه به تعداد اين حشرات افزوده مي شود. بدترين نوع حشره پشه ها هستند كه انواع مختلفي دارند، نيش اين حشرات ممكن است در ناحيه پوست علائمي مانند تورم، خارش و قرمزي ايجاد نمايد. علت آن افزايش گردش خون در اين ناحيه است. كه براي انسان خيلي خوش آيند نيست. به خصوص اگر براي كودك و نوزاد اتفاق بي افتد. مالاريا نوع خطرناكي از اين حشرات است، كه نيش آن باعث بروز علائمي مانند: تب، لرز و بزرگي طحال و كم خوني و در نتيجه سبب مرگ مي شود. حال اگر در منطقه اي زندگي مي كنيد كه حشرات زيادي در آن وجود دارند و مي خواهيد از كودك خود در مقابل گزيدگي حشرات محافظت نماييد بهترين راه استفاده از پشه بند كودك و نوزاد مي باشد. اگر شما هم به هر دليل قصد خريد پشه بند براي كودك و نوزاد خود را داريد و به دليل تنوع زياد آن ها با مشكل در انتخاب مواجه هستيد، اصلا نگران نباشيد. در اين مطلب نكات مهم و كاربردي كه هنگام خريد پشه بند كودك و نوزاد بايد به آن توجه كنيد را خواهيد آموخت پس در ادامه با ما همراه باشيد.

پشه بند كودك و نوزاد چيست؟

نوعي پارچه توري است كه به وسيله چند پايه فلزي بر روي تخت خواب كودك و نوزاد قرار مي گيرد كه مانع ورود حشرات به داخل مي شود همچنين از كودك و نوزاد در مقابل نيش حشرات محافظت مي كند. انواع مختلفي دارند كه در ادامه هر كدام را به طور كامل توضيح خواهيم داد.

انواع مدل هاي پشه بند كودك و نوزاد:

  • پشه بند كودك و نوزاد چتري: اين پشه بند ها دقيقا مانند چتر طراحي شده اند. يعني همانند چتر قابليت باز و بسته شدن دارند.
  • پشه بند نوزاد مدل baby world: اين نوع پشه بند داراي درب، زير انداز و زيپ مي باشند. مناسب نوزادان ۰ تا ۳۶ ماهه هستند اين نوع پشه بند براي مسافرت طراحي شده اند به راحتي مي توان آن ها را باز و بسته نمود. فضاي كمتري نسبت به پشه بند هاي ديگر اشغال مي كنند‌.
  • پشه بند موزيكال: اين مدل داراي تسك و بالش مي باشد و شما لازم نيست كه هر جا مي رويد تشك و بالش با خود حمل كنيد. قابليت پخش موزيك ملايم دارد به گونه اي كه با پخش موزيك كودك شما آرامش گرفته و خواب راحتي را تجربه مي كند. براي كودكان از بدو تولد تا ۴ سالگي مناسب هستند. از ديگر ويژگي هاي اين مدل باز و بسته شدن راحت و بي دردسر مي باشد.
  • پشه بند تشك دار: اين نوع پشه بند داراي يك تشك و بالش نرم و راحت مي باشد كه براي كودك شما راحتي و آرامش را به همراه مي اورد. شما در ابتدا كودك خود را خواب مي كنيد سپس توري را روي ان مي كشيد.
  • پشه بند يك دو سه: اين نوع از پشه بند مناسب سنين يك سال، دو سال، و سه سال مي باشد به همين دليل به اين اسم نامگذاري شده است. قابل حمل هستند رويه آن ها به راحتي جدا شده و قابل شستشو هستند. شما مي توانيد در عرض چند ثانيه ان ها را باز و بسته كنيد.
  • پشه بند كليپاسيف: جنس ان ها از پلي استر است و به راحتي جريان هوا را از خود عبور مي دهند. لبه هاي آن كش دوزي شده و داراي قلاب هستند و شما مي توانيد آن را به راحتي بر روي انواع كالسكه، كري كات و تخت پارك نصب كنيد. كليپاسيف يك شركت انگليسي با نيم قرن توليد اين محصولات مي باشد.

بيشتربخوانيد : راهنماي خريد گهواره و ني ني لاي لاي 

نكات مهم و كاربردي كه هنگام خريد پشه بند كودك و نوزاد بايد به آن ها توجه كنيد:

  • سن كودك: قبل از هر چيزي مي بايست با توجه به سن كودك خود پشه بند تهيه نماييد، پشه بند ها در اندازه هاي مختلفي براي سنين مختلف ساخته مي شوند. بهتر است پشه بند را طوري خريداري نماييد كه حداقل براي چند سال قابل استفاده باشد.
  • جنس پشه بند: هنگام خريد پشه بند به جنس توري و فنرهاي آن توجه كنيد. اگر جنس پشه بند به گونه اي طراحي شده باشد كه هوا داخل آن گردش پيدا نكند، كودك شما در فصل هاي گرم سال خيس عرق خواهد شد. جنس پلي استر بهترين نوع توري مي باشد كه هوا به خوبي در آن جريان پيدا مي كند. توجه داشته باشيد فنر هاي آن از جنس ضد زنگ ساخته شده باشد كه با مرور زمان پوسيده نشود.
  • نوع آپشن: پشه بند ها با آپشن هاي متنوعي توليد مي شوند. براي مثال برخي داراي تشك و بالش هستند، برخي از آن ها موزيكال و برخي داراي امكاناتي همچون ني ني لاي مي باشند كه شما با توجه به نياز خود مي توانيد پشه بندي با آپشن هاي مورد نياز خريداري كنيد.
  • قيمت پشه بند: پشه بند ها با قيمت هاي مختلفي در بازار عرضه مي شوند. قيمت پشه بند ها با توجه به كيفيت جنس و نوع آپشن ها افزايش پيدا مي كند. اگر قيمت براي شما مهم است به دنبال خريد پشه بند هاي ساده با جنس خوب برويد اين پشه بندها به دليل نداشتن آپشن قيمت پايين تري دارند.
  • نوع درب و طريقه باز و بسته شدن: برخي از پشه بند ها داراي درب مي باشند و شما فقط از اين طريق مي توانيد كودك خود را درون آن قرار دهيد. برخي مانند چتر باز شده و بر روي كودك قرار مي گيرند، نمونه ديگري از ان ها را مي توان بر روي كالسكه، و تخت نصب كرد پس به اين موضوع هم دقت كنيد.
  • نحوه باز و بسته شدن درب: درب پشه بند هاي كودك به سه روش باز و بسته مي شود نوع زيپي، چسبي و بنددار. كه شما مي توانيد با توجه به سليقه خود يكي از آن ها را انتخاب نماييد.
  • قابليت تعويض و شستشو توري: برخي از پشه بند ها به گونه اي ساخته شده اند كه توري آن ها به راحتي جدا مي شود و مي توان آن ها را تعويض و يا شستشو داد.

براي خريد گهواره ميتونيد به فروشگاه آنلاين سيسموني بدو ني ني سر بزنيد 


منبع : كيميك 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۴:۴۳ توسط:سعيد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :